Temel Seviyede Sıfır Atık Belgesi Nasıl Alınır?
Sıfır Atık Bilgi Sistemi üstünden yapılan başvuru sırasında, kurulan sisteme ilişkin talep edilen bilgi ve belgelerin sunulması zorunludur. Bu bilgi ve belgelere yönelik talep edilen yazılı ve görsel her türlü doküman başvuru sahibi tarafından Sıfır Atık Bilgi Sistemine yüklenir. Gerekli görülmesi halinde ek bilgi ve belge talep edilebilir.

Yapılan başvuru, il müdürlüğü tarafından Sıfır Atık Bilgi Sistemi üzerinden otuz takvim günü içerisinde değerlendirilir. Gerekli görülmesi durumunda ise yerinde incelemelerde bulunulur.
Başvuru esnasında herhangi bir eksiklik görülmesi durumunda il müdürlüğü tarafından eksiklikler başvuru sahibine bildirilir. Eksikliklerin, bildirim tarihinden itibaren otuz takvim günü içerisinde tamamlanarak sıfır atık bilgi sistemi üzerinden sunulması zorunludur.
Eksiklikleri tamamlanan başvuru, il müdürlüğü tarafından otuz takvim günü içinde değerlendirilir. Başvurunun uygun bulunmaması veya belirtilen süre içerisinde eksikliklerin tamamlanarak sıfır atık bilgi sistemi üzerinden sunulmaması halinde sıfır atık belge başvurusu reddedilir.
Yapılan başvurunun il müdürlüğü tarafından değerlendirilmesi sonucunda, Sıfır Atık Yönetmeliği Ek-3‘te yer alan kriterleri sağladığı ve herhangi bir bilgi veya belge eksikliği bulunmadığı tespit edilen yerlere temel seviyede sıfır atık belgesi düzenlenir.