İdari İşler Birimi :
TS EN ISO/IEC 17025 “Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar” standardına göre hazırlanan Yönetim Sistemine ait dokümanlara hakim olmak ve uygulamaları tanımlanmış sorumluluklara göre yerine getirmekten sorumludur. Müdürlüğümüzde görevli mevcut 103 (memur, işçi) personelin özlük işlerinin (personel maaş, personel izin, rapor, derece, kademe, tayin, terfi, istifa, emeklilik, işçi puantajı, işe giriş-çıkış, tayin gelen-giden personelin bildirgelerinin verilmesi, kesenek bildirgelerinin verilmesi, rapor durumunun SGK’ya bildirilmesi ve PBYS sistemine girişlerini) yapmak. Hizmet araçlarının sevk ve idaresini yapmak. Dosyalama, arşiv işleri ve yazışmalarını yürütmek. Staj işlemlerini yürütmek. Hizmet İçi Eğitim (gelen ve giden personel) kayıt altına almak, eğitime ve göreve giden personelin görev olurlarını almak. Eğitime gelen personele Katılım Formu düzenlemek. Aylık nöbet listesinin hazırlamak. Müdürlüğe ait bina ve kampüs içi çevre temizliğinin yapılmasını sağlamak. Kurum içi ve dışı her türlü yazışmalarını yapmak ve dosyalarına kaldırmak.
Mali İşler Birimi :
Müdürlüğümüz Mali işler birimi; Mali işler ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında Müdürlüğümüz ihtiyaçlarının İhale usulü veya Doğrudan Temin usulü ile temin edilmesini sağlamaktadır.
Döner Sermaye ve Saymanlığı:
Döner Sermaye İşletmemiz,Gıda,Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının Teşkilatve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2.maddesinde belirtilen bitkisel,hayvansal üretim,su ürünleri,gıda,yem,muayene,analiz,kontrol ile ilgili döner sermaye faaliyetlerini yürütür.Bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için her türlü cihaz,malzeme alımı,tesis ve bina yapılması ve yaptırılması ile gerekli hallerde taşıt edinme faaliyetlerinde bulunurlar.İşletmeler bu faaliyetlerde gerçek ve tüzel kişilerle işbirliği yaparlar.Ayrıca genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine bağlı olarak kurulmuş olan döner sermaye işletmemiz iş ve işlemleri ile bütçelerin hazırlanması,uygulanması,sonuçlandırılması ve muhasebesi ile kontrol ve denetimine ilişkin çalışmalar yapar.
İç Kontrol Birimi :
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Kapsamında kamu hizmet kalitesinin artması ile birlikte kamu kaynaklarının etkili,ekonomik ve verimli kullanılması ihtiyacını karşılayabilmek maksadı ile anılan kanunun 55,56,57,58 inci maddelerine dayanılarak İç Kontrol Birimi kurulmuş ve faaliyetlerine devam etmektedir.
Sivil Savunma Amiri :
Sivil savunma uzmanları bulundukları kurum ve kuruluşlarda aşağıdaki görevleri yapar:
Sivil savunma planlarını hazırlamak ve bu planları güncellemek
Kamu kurumve kuruluşlarının tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,
Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,
Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutların bakım ve korunmalarının takibini yapmak,
Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,
Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,
Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,
Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesi amacıyla; Kurumu ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
27/11/2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hükümlerinin kurumunda uygulanmasını takip etmek ve yangın önleme tedbirlerini denetlemek,
Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,
Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,
jAfet, sivil savunma, acil durum, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler, koruyucu güvenlik ve ilk yardım konularında kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim vermek,
Afet, sivil savunma,acil durum ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda kurumu adına sekretarya hizmetlerini yapmak, bu konularla ilgili kurumda tatbikatlar düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak,
Kurumun denetimine tabi kamu kurumve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma,acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek, m) Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,
Kurumun Afet ve Acil DurumYönetim Merkezinin sekretarya hizmetini yapmak, İlAfet ve Acil DurumYönetim Merkezi ile koordinasyonu sağlamak,
Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlamak, kamu kurum ve kuruluşlarının üst amiri adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,
İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak.
Sivil savunma uzmanlarına ilgili mevzuatta yer almayan herhangi bir görev verilmez.
Dayanak :5/08/2010-27663 Sivil Savunma Uzmanlarının idari Statüleri, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları İle Eğitimleri Hakkında Yönetmelik Sivil Savunma Uzmanlarının Görevleri Madde 9 –
Kalite Yönetim Birimi:
TS ISO EN/IEC 17025 " Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel şartlar" standartı gereklilikleri doğrultusunda 2003 yılında kurulmuştur.17 Mayıs 2004 tarihinde TÜRKAK tarafından akredite edilmiştir. 17025 standartı gereği tüm kalite dökümanlarının hazırlanması,yayınlanması ve güncellenmesi , kalite politika ve hedeflerinin ve gerekliliklerinin devamından sorumludur.
Kalite Yönetim Birimi eğitimlerin planlanması,koordinasyonu ve uygulanmasını sağlamaktan, iç tetkik organizasyonunu ve takibini yapmaktan, yıl sonunda yönetimi gözden geçirme toplantısıyla geçen yılı değerlendirmekten ve bir sonraki yılın hedefini belirlemekten sorumludur.
Kalite yönetim birimi yıl içinde yeterlilik testlerine katılımı organize eder gelen sonuçları değerlendirir.
İGKLM 2004 yılında 12.analiz ile akredite olmuş bu süreçte 17/04/2012 tarihinde 2.akreditasyon yenileme ve kapsam genişletme denetimi, 20.12.2016 tarihinde de 3.akreditasyon yenileme, 18/12/2020 tarihinde 4. Akreditasyon Sertifikası yayınlanmıştır.