| 18-Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir. |
19-Mesai kavramına azami özen gösterilir.
|
20-Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
|
| 21-Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir. |
| 22-Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır. |
| 23-Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır. |
| 24-Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler. |
| 25-Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir. |
| 26-Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir. |
| 27-Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir. |
| 28Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır. |
| 29-Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakate uyum esastır. |
| 30-Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır. |
| 31-Çalışanların performansı ödüllendirilir. |
| 32-Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar. |
| 33-Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir. |
| 34-Personel, sunulan imkânlardan adil bir şekilde yararlandırılır. |
| 35-Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır. |
36-Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir.
|