Kars
Gıda Kontrol Laboratuvar Müdürlüğü, kalite yönetim sisteminin bir
gereği olarak, kalite politikasına uygun kalite hedefleri belirler ve bu
hedeflere ulaşmak için faaliyetlerde bulunur. Kalite hedeflerini, birim
şefleri, birim personeli ile birlikte her yıl en az iki kez
gerçekleştirilen yönetimin gözden geçirmesi toplantıları yapılmadan önce
uzun ve kısa vadeli olarak tespit eder. Yönetimin gözden geçirmesi
toplantısında, bütün birimlerin tespit ettikleri kalite hedefleri
tartışılır. Uygun bulunan kalite hedefleri kayıt altına alınır. Toplantı
sırasında kayıt altına alınan hedeflerin, kurumumuzun sürekli
gelişmesini sağlayacak ve ölçülebilir nitelikte hedefler olmasına dikkat
edilir. Toplantı sırasında kayıt altına alınan hedeflerin, nasıl
gerçekleşeceği, sorumlular, takibini yapacak kişiler belirlenir ve
bunlar da kayıt altına alınır.
Kurumun genel kalite hedefleri şöyle sayılabilir:
Kurumda
kalite yönetim sisteminin geliştirilmesine yönelik personelin sürekli
TS EN ISO/IEC 17025 standardı ile ilgili eğitimler almasını sağlamak.
Kalite
bilincinin gelişmesi ve tüm personel arasında yaygınlaşması için kurum
dışı alınan eğitimleri kurum içinde yaygınlaştırmak.
Laboratuvar birimlerine, gelişen teknolojiye uygun yeni cihaz ve donanım alınması için çalışmalar yapmak.
Teknik
personelin akreditasyon için önem taşıyan Kalibrasyon, Ölçüm
Belirsizliği ve Metot Validasyonu eğitimleri almasını sağlamak.
Hizmet
verdiği bölgenin ve sektörün ihtiyaç ve beklentilerini araştırarak
kurumumuzda yapılan muayene ve analiz çeşitliliğini arttırmak.
Artan iş kapasitesine göre laboratuvar birimlerinde fiziki ortamı iyileştirmek.
Gelişen teknoloji doğrultusunda yeni muayene ve analiz metotları ile ilgili teknik personelin eğitim almasını sağlamak.
Laboratuvarda kullanılan mevcut metotların geliştirilmesi için çalışmalar yapmak.
Tüm birimlerde bilgisayar ve yazıcı kullanılmasını sağlamak.
Ulusal ve uluslar arası performans değerlendirme çalışmalarına daha çok ve daha farklı analizlerde katılmak.
Müşteri görüşlerini almak üzere hazırlanan anketlerde müşteri memnuniyetini arttırıp, şikayetleri en aza indirmek.