ÇALIŞANLARA YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ
KURALLARI
|
18
|
Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla
yerine getirir.
|
19
|
Mesai kavramına azami özen gösterilir.
|
20
|
Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
|
21
|
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.
|
22
|
Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.
|
23
|
Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça
söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.
|
24
|
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
|
25
|
Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile
iletişim kurabilir.
|
26
|
Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı
verilir.
|
27
|
Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda
yapıcı yaklaşım gösterilir.
|
28
|
Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.
|
29
|
Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.
|
30
|
Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
|
31
|
Çalışanların performansı ödüllendirilir.
|
32
|
Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği
davranışlarda bulunmazlar.
|
33
|
Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir.
|
34
|
Personel sunulan imkanlardan adil bir şekilde yararlandırılır.
|
35
|
Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz
etkilenmemesi sağlanır.
|
36
|
Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir.
|